اختصاص بودجه 289ميلياردی برای جوانترین استان کشور

اختصاص  بودجه 289ميلياردی برای جوانترین استان کشور
به گزارش روزنامه بلوچستان ، در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه سیستان و بلوچستان 289 ميليارد تومان بودجه برای جوانترین استان کشور در سال 89 اختصاص داده شد.
«علي‌محمد آزاد» استاندار سيستان و بلوچستان گفت: در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان با تاكيد بر لزوم سرعت در اختصاص بودجه‌ها به منظور سرعت در انجام پروژه‌هاي عمراني، بر اتمام پروژهاي نيمه تمام در سال 89 تصريح كرد.
وي نظارت دائمي بر كيفيت انجام پروژهاي عمراني را از وظايف مديران برشمرد و برآورد صحيح ميزان هزينه پروژها را از سوي مشاوران تاكيد كرد.
استاندار سيستان و بلوچستان خواستار پيگيري مديران استاني از وزارتخانه‌هاي متبوع خود به منظور دريافت سهم اين استان از اعتبارات ملي شد.
معاون برنامه‌ريزي استانداري سيستان و بلوچستان نيز در اين جلسه گفت: توزيع اعتبارات به گونه‌اي انجام مي‌شود كه بين 14 شهرستان استان عدالت رعايت شده و پارامترهايي نظير وسعت، جمعيت و تعداد طرح‌هاي عمراني شهرها مدنظر قرار گيرد.
«اسد‌الله اكبري» خاطرنشان كرد: در اين جلسه 253 ميليارد تومان اعتبارات اختصاص يافته به استان بين دستگاه‌هاي اجرايي توزيع مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي استانداري سيستان و بلوچستان نیز ادامه داد: اين ميزان اعتبار بين 19 فصل، 72 برنامه، 500 طرح و حدود 3 هزار پروژه تقسيم مي‌شود كه بيشترين اعتبار به فصل مسكن و شهرسازي با 26 درصد اعتبارات اختصاص يافته است.
وي رقم ابلاغي بودجه هزينه‌اي استان را 121 ميليارد تومان اعلام كرد كه شامل حقوق و مزاياي كاركنان دولتي و هزينه‌هاي جاري ادارات دولتي مي‌شود.
وی اعتبارات اختصاص يافته به استان در پايان سال 88 را 335 ميليارد تومان اعلام كرد كه 64 درصد آن محقق شده است.
وي راهبردهاي اساسي بودجه سال 89 سيستان و بلوچستان را ارتقاي بهره‌وري همه عوامل نيروي كار، سرمايه و انرژي، تقويت زيرساخت‌ها، انضباط مالي و بودجه‌اي، كارآمدسازي نظام آموزشي، تقويت باورها و فرهنگ مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي، كمك به تامين مسكن گروه‌هاي نيازمند و كم درآمد و ساماندهي پروژه‌هاي عمراني اعلام كرد.
نماينده مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به بودجه سال 89 سيستان و بلوچستان گفت: توجه و گرايش مركز نسبت به اين استان توجه مناسبي است و با وجود اينكه اعتبارات استاني محدود است بايد در راستاي تمركززدايي كار شود.
«عباسعلي نورا» با اشاره به عقب ماندگي اين استان از توسعه كلان افزود: با اعتبارات فعلي، توسعه متوازن استان همپاي كشور محقق نمي‌شود و مديران استان بايد تلاش كنند سهم استان از اعتبارات ملي و وزارتخانه‌اي افزايش يابد.
در اين جلسه، برخي از مديران استان درباره نحوه توزيع اعتبارات عمراني و جاري استان، نقطه نظرات خود را ارائه كردند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر