آثارهنرمندان بومي سيستان و بلوچستان در اولويت ثبت و نشر
به گزارش روزنامه بلوچستان ، حمايت از هنرمندان بومي استان و ثبت، ضبط و نشر آثار آنان در بخش هاي مختلف در اولويت کاري مسوولان قرار دارد.
نورالله برشان مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در آيين جشن فرهنگ و هنر خاش افزود: سياست هاي دولت بر نرم افزاري کردن برنامه هاي فرهنگي و هنري است و اعتبارات ويژه اي براي رونق بخش فرهنگ و هنر منطقه پيش بيني شده است.
وي گفت: امسال بيش از 100 برنامه فاخر و جذاب فرهنگي و هنري در استان به اجرا مي رسد.
وی افزود: دولت از سينماگران، شاعران، نويسندگان و هنرمندان رشته هاي مختلف فرهنگي و هنري استان حمايت مي کند و امسال، سال رونق فرهنگ و هنر منطقه خواهد بود.
برشان اظهار داشت: 50 خانه فرهنگ و هنر براي امسال پيش بيني شده که با حمايت هاي مسوولان در سطح شهرها، مراکز بخش ها و روستاها ايجاد مي شوند.
وي ادامه داد: به منظور گسترش فرهنگ ناب، اصيل، بومي و اسلامي منطقه ساخت فيلم هاي بلند سينمايي و مستند در دستور کار است و دولت براي رسيدن به اين هدف از هيچ گونه تلاش و کوششي فروگذار نخواهد بود.
وی گفت: امسال بيش از 46 هزار جلد کتاب به صورت رايگان در اختيار اداره ها و نهادهاي استان قرار مي گيرد.
سيستان و بلوچستان به ويژه شهرستان خاش داراي غناي فرهنگي منحصر به فردي است که توجه به مباني و احکام قرآن کريم، پيروي از سيره و رفتار بزرگان دين و داشتن آداب و رسوم، سنت ها، باورها و توانمندي هاي فکري، فرهنگي و هنري گوشه هايي از غناي فرهنگي منطقه به شمار مي رود.
ايجاد و راه اندازي يک مجتمع چند منظوره فرهنگي و هنري براي شهرستان خاش از ضرورت هاي مهم و خواسته اهالي فرهنگ و هنر منطقه است که نياز به حمايت هاي بي دريغ مسوولان به ويژه دست اندرکاران امور فرهنگي دارد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر