فت، توفان 7 میلیارد تومانی بلوچستان



توفان فِت سبب ایجاد خساراتی در مناطق جنوبی سیستان‌وبلوچستان به ویژه در تاسیسات زیربنایی چابهار و قطع برق بخشی از این بندر جنوبی كشور شد.
این توفان بیش از هفت میلیارد و 550 میلیون تومان به راه های ارتباطی اصلی و فرعی و همچنین روستایی بلوچستان خسارت وارد کرده است.
به گفته مسوولان راه و ترابری سیستان و بلوچستان عمده ترين خسارات شامل تخريب شانه و جسم راه، ابنيه فني، تخريب رويه آسفالت، قنوها و دريواسيون هاي هدايت آب بوده كه ترميم جزئي برخي قسمتها در حال انجام است.
همچنین اعلام شده که به دلیل فروکش شدن آب امکان عملیات بازسازی در برخی مناطق وجود ندارد.
این توفان سهمگین به شهرستانهای چابهار، کنارک، نیکشهر و سرباز خسارتهای زیادی وارد کرده که با توجه به مشکلات زیادی در عبور و مرور و زندگی روزانه مردم منطقه بوجود آمده نیاز است که به تلاش خود بیافزایند.
لازم به ذکر است که در اين طوفان جاده فرعي چابهار به بريس، سه راهي پيشين و جاده فرعي نگور به بريس و گواتر در اثر آبگرفتگي مسدود شد كه با تلاش راهداران بازگشايي و تردد در آن محورها برقرار است.
بارش هاي این نعمت الهی در چند روز گذشته همراه با توفان موسوم به «فت» در جنوب بلوچستان در برخي مناطق به شبکه هاي زيربنايي آب و برق خساراتي وارد کرده که بحمدالله خسارت جانی نداشته است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر